W naszym przedszkolu mamy doskonale przeszkoloną kadrę, która stosuje najskuteczniejsze, nowoczesne metody:

Nauka czytania metodą SYMULTANICZNO – SEKWENCYJNĄ.

Nauka czytania to jedno z większych wyzwań, z jakim musi zmierzyć się dziecko na początku swojej drogi edukacyjnej. Opanowywanie płynnego czytania jest długotrwałym procesem, a umiejętność czytania ze zrozumieniem w dużym stopniu przekłada się na sukcesy szkolne dziecka👦👩‍🏫👧.
W naszym przedszkolu uczymy czytać głównie poprzez zabawę, metodą SYMULTANICZNO – SEKWENCYJNĄ. Jest to metoda, której celem jest nauka zarówno poprawnej mowy 👄👅 jak i czytania👀📖. Stymulacja rozwoju mowy odbywa się poprzez łagodne przechodzenie od ćwiczeń symultanicznych (prawopółkulowych) do sekwencyjnych (lewopółkulowych), aby w końcu połączyć obydwa typy w jedną całość🧠. Podstawowym założeniem metodologicznym w proponowanej strategii jest nauka czytania sylabami.
Nasza kadra została przeszkolona w zakresie tej niezwykle skutecznej metody, dlatego u nas dzieci szybko i łatwo nauczą się czytać.

 

Dziecięca matematyka

Dziecięca matematyka to koncepcja wspomagania rozwoju umysłowego dzieci wraz z edukacją matematyczną realizowana tak, aby zapewnić im sukcesy w nauce. Istotą wspomagania rozwoju jest mądrze organizowany proces uczenia się dzieci. Najważniejsze są osobiste doświadczenia, dziecka stanowią one budulec z którego dziecięcy umysł tworzy pojęcia i umiejętności.

Ważna jest także indywidualizacja – każdemu dziecku trzeba stworzyć wiele doświadczeń matematycznych oraz dostosować tempo pracy do jego możliwości i umiejętności.

Tu również nauka przyjmuje formę zabawy – rozwiązywanie zadań ma sprawiać przyjemność dziecku.

 

Integracja sensoryczna

 W naszym przedszkolu prowadzimy terapię integracji sensorycznej (SI). Są to zajęcia, których celem jest poprawa funkcjonowania ośrodkowego układu nerwowego odpowiedzialnego za odbiór i przetwarzanie bodźców zmysłowych. Adekwatna integracja odebranych informacji jest podstawą normalnego uczenia się, ma wpływ na prawidłowy rozwój ruchowy, emocjonalny i poznawczy.

Terapia integracji sensorycznej ma formę zabawy. Podczas terapii nie uczy się dzieci konkretnych umiejętności lecz poprzez oddziaływanie na zmysły wpływa się na procesy nerwowe leżące u podstaw tych umiejętności. Terapeuta nie tyle kieruje zachowaniem dziecka, ile stwarza takie wymagania, by dziecko było w stanie odpowiadać na te wymagania coraz bardziej złożonymi reakcjami adaptacyjnymi.

Zajęcia SI odbywają się w specjalnie do tego przygotowanej sali integracji sensorycznej, wyposażonej w nowoczesny sprzęt i atrakcyjne dla dzieci zabawki.

Wiele ćwiczeń odbywa się w basenie z piłkami, na przygotowanych torach przeszkód czy też huśtawkach. Dodatkowo, dziecko wykonuje różne ćwiczenia ruchowe, doświadcza zadań wszystkimi zmysłami (stymulacja słuchowa, węchowa, proprioceptywna) i uczy się prawidłowo organizować te informacje.

To niezwykle ważne zajęcia, które stymulują rozwój dzieci.

Język angielski metody Teddy – Eddie

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *